ضرورت تقویت روابط عمومی الکترونیک
سيدمهدي احمدي؛رئيس روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم بعد از اينكه فعاليت هاي روابط عمومي اين شركت در بستر مجازي قرار گرفت و از آن استقبال شد؛ بنا را بر آن گذاشتيم كه با توجه به وضعيت كنوني جامعه و فراهم نمودن اطلاع رساني دقيق تر به همكاران، فعاليت هاي خود را بيشتر در اين محيط توسعه دهيم.
در حال حاضر همکاران ارزجمند بسیاری از اخبار و اطلاع رسانی های شرکت را بر روی بستر مجازی و همچنین وب سایت شرکت می توانند دنبال کنند.در همین راستا احساس کردیم جای یک نشریه الکترونیکی برای نمایش زحمات کارکنان شرکت به جامعه برون سازمانی خالی است.
امروزه از تجارت و بانکداری الکترونیک گرفته تا مجله ها ونشریات الکترونیک و در نهایت روابط عمومی الکترونیک؛ همه وهمه در خدمت دولت الکترونیک قرار گرفته است.اگر یک روابط عمومی نتواند سیاست سازمان را با دنیای دیجیتال و الکترونیک تنظیم کند بدون شک اثر بخشی لازم را در جامعه نخواهد داشت، از این رو روابط عمومی الکترونیک یک الزام است و انتخاب نیست.
در شکل سنتی؛ روابط عمومی با تهیه بروشور بصورت مکتوب به تبلیغات رسانه ای خود می پرداخت اما امروز راه اندازی مجله الکترونیک بسیار ضروری بنظر می رسد وبیشتر سازمان ها از این ظرفیت برای نشان دادن فعالیت ها وعملکرد سازمان خود به جامعه هدف بهره می برند.
از دیگر مواردی که جزء مهمترین مزایای مجلات الکترونیک است میتوان به اطلاع رسانی مدون تر، دسترسی سریع به اطلاعات، کاهش حجم نامه های اداری و بایگانی، پائین آوردن هزینه ها (چاپ و انتشار) و همچنین فراگیر و فرامرز بودن آن اشاره کرد.
واحد خبر روابط عمومی شرکت پالایش گازفجرجم نیز بر همین اساس ابتدا فصلنامه ای الکترونیک از اخبار شرکت منتشر کرده است وتلاش خواهیم کرد این مهم در ادامه مسیر به ماهنامه تبدیل شود.
“خدایا چنان کن سرانجام کار توخشنود باشی ما رستگار”