توجه به سلامت بهداشت کارگران در گرمای شدید پیش رو
سرپرست بهداشت صنعتی شرکت پالایش گاز فجر جم در مورد هشدارهایی که نسبت به گرمازدگی در استان بوشهر میشود گفت: توجه به سلامت بهداشت کارگران در گرمای شدید پیش رو را همواره رصد می کنیم.
به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم،حميد قائدي گفت: گرمازدگی یک عارضه جدی و اورژانسی ناشی از قرارگیری فرد در معرض گرمای زیاد و انجام فعالیت های فیزیکی سنگین می باشد.
وي افزود: با توجه به لزوم انجام تعمیرات اساسی در فصل تابستان احتمال ایجاد بیماری های ناشی از قرار گیری در معرض گرما به خصوص گرمازدگی محتمل می باشد.
سرپرست واحد بهداشت صنعتی HSE ادامه داد: اين واحد با توجه به رسالت شغلی خود که همان حفظ و ارتقا سطح سلامت شغلی کارکنان می باشد، اقداماتی را به منظور بهبود شرایط فردی و محیط کاری جهت مقابله با گرمازدگی كاركنان وكارگران عزيز انجام داده است.
وي اظهار داشت: تشکیل کارگروه تخصصی سلامت با حضور رؤسای محترم تعمیرات و HSE و لزوم پیاده سازی اقداماتی به منظور بهبود شرایط کاری و برگزاری دوره های مختلف آموزشی با موضوع گرمازدگی از جمله اين اقدامات است.
قايدي اضافه كرد: خوشبختانه در سال های اخیر با همکاری فرابخشی واحدهای مختلف شرکت با وجود شرایط محیط کاری سخت و دمای بالا، هیچ کدام از کارکنان و کارگران درگیر بیماری گرمازدگی نشده اند.
وي در عين حال سردرد، قرمزی و داغی پوست، گرفتگی عضلانی، ضربان تند ، تنفس سریع و سطحی را از نشانه های بیماری گرمازدگی دانست.
قائدي از كارگران خواست با توجه به رسیدن اوج گرما و پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر شدت گرفتن گرما در هفته جاری، به موارد بهداشتی گفته شده توجه بیشتری داشته باشند.