بهره برداری از پروژه بهسازی واحیای قنات” خبیتو”در روستای شهرخاص شهرستان جم

نویسنده:
webadmin-site
تاریخ انتشار:
31 آگوست 2016
دیدگاه ها:
139506102

رئیس اجرای طرح های مهندسی شرکت پالایش گازفجرجم گفت: قنات" خبیتو"یکی از قدیمی ترین قنات های موجود در روستای شهرخاص شهرستان جم می باشد که پس از بی آبی کامل؛ اخیرا با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان توسط شرکت پالایش گازفجرجم بار دیگر زنده شد ومورد بهسازی وبهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم، محمودپوركريمي در آيين بهره برداري از اين قنات به خبرنگار ما گفت: پروژه بهسازي واحياي اين قنات نزديك به يكسال به طول انجاميد وحداقل 5 هزار متر مكعب خاكبرداري براي  احياء آن صورت گرفته است.
وي افزود: علاوه برعمليات خاكبرداري ؛اين شركت نزديك به 100 متر لوله بتني مسلح نيز دراحياء اين قنات استفاده كرد واكنون بيش از 3 اينچ آب براي مصرف باغات پايين دستي  از اين قنات استفاده ميشود.
پوركريمي ادامه داد: اين قنات سه كيلومتري  170 عدد چاه دارد واز دو چشمه به نام هاي ” تنگ حنا” و ديگري نيز در نزديك آن تغذيه مي كند و اقدامات لايروبي و تكميل حلقه چاه  نيزبوسيله حلقه هاي بتني توسط پالايشگاه بر روي اين قنات انجام شده است.
رييس شوراي اسلامي روستاي شهرخاص نيزدر مصاحبه اي كوتاه به خبرنگار ما گفت: خوشبختانه مرحله اول اين قنات بصورت كامل بهسازي شده است واگر شركت پالايش گازفجرجم همت نمي كرد قنات”خبيرو” كاملا خشك ميشد.
وي افزود: حدود 1500كيلومتر از مسير آب اين قنات در پالايشگاه قرار دارد وبر اين اساس اين شركت مسوليت اجتماعي خود را در زمينه احياء قنات خبيتو به خوبي انجام داد.

مطالب مرتبط

وزیر نفت

احیای دو پالایشگاه گازی، مسئولیت جدید شرکت ملی گاز/ برطرف کردن آسیب پالایشگاه فجر جم در جریان جنگ ۱۲روزه کار بسیار ارزشمندی بود.

photo24797254795

اسرائیل و آمریکای جنایتکار تنها به فکر منافع خودشانند

photo24782902386

‌نخستین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی / آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری با همسایگان

photo24539249740

بیعت کارکنان و خانواده بزرگ صنعت گاز کشور با حضرت آیت‌الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای (حفظه الله)

photo24709840431

حضور وزیر نفت و معاون وزیر نفت در اجتماع میثاق با رهبر منتخب

photo24675515189 (1)

‌تأمین سوخت بی‌وقفه ادامه دارد/ نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم