آغاز عملیات خط انتقال آب از سدباغان به شرکت پالایش گازفجرجم

نویسنده:
webadmin-site
تاریخ انتشار:
15 آگوست 2018
دیدگاه ها:
139705241

عمليات خط انتقال آب از سدباغان به شركت پالايش گازفجرجم با اعتباري بالغ بر 46 ميليارد و 660 ميليون تومان آغاز شد و انتظار مي رود اين پروژه مهم 24 ماه به طول انجامد.

به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم ، عمليات اين خط لوله از محل سد باغان كه در حال ساخت است شروع شده است و پس از طي 27 كيلومتر به مخازن آبرساني جمال آباد خواهد رسيد.
بر اساس اين پروژه ، حجمي معادل 2 ميليون متر مكعب آب  براي مصرف شرب و 6 ميليون متر مكعب آب جهت مصارف صنعتي به شركت پالايش گازفجرجم انتقال خواهد يافت.
عمليات انتقال با احداث دو ايستگاه پمپاژ و دو مخزن 5000 متر مكعبي در مسير تكميل ميشود و پيش بيني ميشود اواسط سال 1398 به بهره برداري برسد.
در راستاي مسئوليت هاي اجتماعي و براساس تفاهم نامه انجام شده ، شركت پالايش گازفجر جم در سقف 1100 ميليارد ريال در طرح مذكور مشاركت خواهد داشت كه تاكنون 80 ميليارد ريال پرداخت و سد اوليه (فرازبند) و سيستم انحراف آن احداث گرديده است
هدف از اجراي پروژه تامين سالانه 21 ميليون متر مكعب آب جهت تامين آب شرب ، كشاورزي ، محيط زيست و صنعت براي منطقه مي باشد. اين سد در 182 كيلومتري بوشهر در موقعيت باغان – سرچشمه و 17 كيلومتري انارستان مي باشد.

مطالب مرتبط

وزیر نفت

احیای دو پالایشگاه گازی، مسئولیت جدید شرکت ملی گاز/ برطرف کردن آسیب پالایشگاه فجر جم در جریان جنگ ۱۲روزه کار بسیار ارزشمندی بود.

photo24797254795

اسرائیل و آمریکای جنایتکار تنها به فکر منافع خودشانند

photo24782902386

‌نخستین پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی / آمادگی جمهوری اسلامی برای همکاری با همسایگان

photo24539249740

بیعت کارکنان و خانواده بزرگ صنعت گاز کشور با حضرت آیت‌الله سید مجتبی حسینی خامنه‌ای (حفظه الله)

photo24709840431

حضور وزیر نفت و معاون وزیر نفت در اجتماع میثاق با رهبر منتخب

photo24675515189 (1)

‌تأمین سوخت بی‌وقفه ادامه دارد/ نیازمند همراهی بیشتر مردم هستیم