برگزاری سمینار ” برون سپاری”در شرکت پالایش گازفجرجم
نظر به سیاست های وزارت نفت و بر اساس بخشنامه شرکت ملی گاز ایران ، موضوع برون سپاری فعالیت ها در دستور کار شرکت پالایش گازفجرجم قرار دارد و پیرامون همین موضوع سمیناری در سالن کنفرانس این شرکت با حضور نمایندگانی از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم، در اين سميناركه كارشناسان بخش هاي مختلف پالايشگاه از واحد هاي بهره برداري،تعميرات،حمل ونقل،،مهندسي ،حراست ،حقوقي،پيمانها،مالي و… حضور داشتند؛ تنظيم برنامه اجرايي برون سپاري در شركت پالايش گازفجرجم مورد بحث وتبادل نظر قرار گرفت.
شركت پالايش گازفجرجم كه كارگروه “برون سپاري” خود را از سال گذشته فعال كرده است با تشكيل اين سمينار به دنبال استفاده از تجربيات ديگر همكاران خود از شركت هاي پارس جنوبي بوده است.
خوشبختانه يكي ازپروژههاي بزرگ پالايشگاهي در پارس جنوبي به استقبال برونسپاري رفته و استفاده از برنامه ها وتجربيات آن مجموعه يكي از اهداف مهم اين سمينار بوده است.
نظر به سیاست های وزارت نفت مبنی بر عدم امكان توسعه سازمان به واسطه جذب نیرو ؛ برون سپاری امورضرورت دارد از این رو شرکت پالايش گازفجرجم بحث برون سپاری فعالیت ها را مدتهاست كه در دستور کار خود قرار داده است .
در حال حاضر كارگروه برون سپاري در اين شركت به صورت جدي اهداف مورد نظر را دنبال مي كند و اين موضوع از اولويت هاي كاري پالايشگاه فجرجم در سال جاري است.
رویکرد اصلی صنعت نفت اجرای برونسپاری میباشد و بسترسازی و برنامهریزی مناسب به منظور تحقق سياست هاي برون سپاری به صورت یکپارچه در دستور کار جدی هیئت مدیره شرکت پالايش گازفجرجم قرار دارد و تا كنون نيزاقدامات شايسته و بسيار خوبي را در اين مهم انجام داده است.
شركت پالايش گازفجرجم تلاش مي كند بيشتر بر فعالیتهای کلیدی خود تمركز داشته باشد و مابقی فعاليت ها را طبق دستورالعمل هاي موجود در قالب برون سپاري به بخش خصوصی واگذار كند و ایده های جدید و نوآورانه را توسط افرادمتخصص وارد سازمان كند.
گفتني است موضوع برون سپاری فعالیت ها بر اساس بخشنامه شرکت ملی گاز ایران، جزو سیاست ها و استراتژی های اصلی پالايشگاه فجرجم است که به وسیله ي آن، نقشه راه جدید آينده پروژه ها وحتي كاركنان این شرکت ترسیم خواهد شد.