بهرهبرداری سریع از واحد آسیبدیده پالایشگاه فجر جم؛ نماد اعتماد به توان داخلی
در مراسمی با حضور وزیر نفت و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از واحدهای آسیبدیده پالایشگاه گاز فجر جم که در جریان جنگ ۱۲ روزه هدف اصابت قرار گرفته بودند، پس از عملیات بازسازی سریع، بهرهبرداری شد.
بهرهبرداری سریع از واحد آسیبدیده پالایشگاه فجر جم؛ نماد اعتماد به توان داخلی
در مراسمی با حضور وزیر نفت و رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، از واحدهای آسیبدیده پالایشگاه گاز فجر جم که در جریان جنگ ۱۲ روزه هدف اصابت قرار گرفته بودند، پس از عملیات بازسازی سریع، بهرهبرداری شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز فجرجم، محسن پاکنژاد، وزیر نفت، در این مراسم که روز دوشنبه ۱۵ دی ماه برگزار شد، با تقدیر از تلاشهای بیوقفه کارکنان صنعت گاز، اظهار داشت: غروب ۲۴ خرداد اطلاع دادند پالایشگاه فجر جم هدف اصابت قرار گرفته است.
در آن شرایط سخت، میزان خسارات جدی بود و باورم نمیشد در چنین فاصله زمانی کوتاهی، با همت و تخصص همکاران در شرکت ملی گاز ایران و پالایشگاه فجر جم، بتوان این آسیب را ترمیم و یکی از ردیفها را در کمتر از ۶ ماه وارد مدار تولید کرد.
وی خاطرنشان کرد: بهرهبرداری از این واحد در اوج نیاز کشور به گاز و شرایط ناترازی انرژی، از اهمیت حیاتی برخوردار است و راهاندازی آن بخشی از تولید گاز را به شبکه بازمیگرداند.
وزیر نفت، این موفقیت را نمونهای بارز از اتکا به توانمندی متخصصان داخلی و ظرفیت شرکتهای سازنده و پیمانکار ایرانی دانست و تصریح کرد: هر جا به این ظرفیتها اعتماد کردیم، به دستاوردهای قابلتوجهی رسیدیم.
در روزهایی که هر میلیون مترمکعب گاز برای کشور حیاتی است، وارد مدار تولید شدن این ردیف، کمک بسیار مؤثری است.