بهره برداری ازنیروگاه گازی 82 مگاواتی شرکت پالایش گازفجرجم
مهندس عبدالصمد نجفی در مصاحبه ای با خبرنگار شرکت گفت: در طراحی و احداث نیروگاه گازی جدید پالایشگاه سه دستگاه مولد توربین گازی جدید دیده شده است که هر کدام به ظرفیت 27 مگاوات می باشد.
به گزارش روابط عمومي شركت پالايش گازفجرجم؛مهندس نجفي خاطرنشان كرد: در حال حاضر دو دستگاه مولد توربين گازي اين نيروگاه در مدار توليد قرار گرفته اند وبه زودي توربين سوم نيز به بهره برداري خواهد رسيد.
وي افزود: دو تا از توربين هاي اين نيروگاه به صورت كامل مورد تست و آزمايش راندمان نيز قرار گرفتند و بنا به صلاحديد مي توانند با حداكثر ظرفيت در سرويس قرار گيرند.
رييس بهره برداري شركت پالايش گازفجرجم استهلاك بالاي مولدهاي توربين هاي گازي موجود در پالايشگاه و دشواري تامين قطعات يدكي وهزينه بالاي تعميرات توربوژنراتورها را از دلايل ضرورت راه اندازي نيروگاه گازي جديد در اين شركت دانست.
وي تصريح كرد: پايداري واطمينان از شبكه برق نيروگاه جديد شركت در جهت حصول اطمينان از استمرارعمليات بزرگترين هدفي است كه ما در اين راستا دنبال كرديم.
نجفي ادامه داد: اين پروژه كه در سال 86 مراحل اوليه آن شروع شده بود اكنون مراحل نصب خود را با موفقيت طي نموده و به زودي تمامي بخش هاي آن در مدار توليد قرار خواهد گرفت كه بدون شك راه اندازي آن تحول مهمي درسطح شركت هاي پالايشي گاز كشور محسوب ميشود.
وي گفت: در حال حاضر شركت پالايش گازفجرجم وشهركهاي مسكوني پارس جم مجموعه به طور ميانگين 35 مگاوات ساعت برق مصرف مي كنند كه با راه اندازي اين پروژه مهم تامين برق براي اين بخش ها از توانير مستقل خواهد شد و توانير نقش پشتيبان و موازي با برق پالايشگاه عمل خواهد كرد.
گفتني است شركت پالايش گازفجرجم در حال حاضر بيش از 15 درصد گاز مصرفي كشور را تامين مي كند وحفظ واستمرار پايداري توليد در اين شركت همواره يكي از مهم ترين برنامه هاي مسولين بوده است.