توسعه پایانه صادراتی گازی پالایشگاه فجرجم در بندر سیراف
امروز شاهد تحولات مهمی در بخشهای زیربنای پایانه صادراتی گازی پالایشگاه جم در بندر سیراف هستیم.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، عبدالصمد نجفی، مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجرجم در مراسم افتتاح و کلنگزنی سه پروژه اسكله خدماتي بندر سيراف، افتتاح ابنيه جديد پايانه صادراتي شركت پالايش گاز فجرجم و راهاندازی پست پشتیبان ۱۳۲ کیلوولت فازهای ۱ تا ۳ پارس جنوبی که با حضور مهندس حمیدرضا عراقی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، جمعی از مدیران این شرکت، سعید زرینفر معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر، فتحالله نوروزی، فرماندار و حجتالاسلام محمودی، امامجمعه کنگان، اعضای شورای شهر و مقامات محلی بندر سیراف و کنگان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار داشت: بدون شک شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با انجام این پروژهها به عنوان یاریرسان و بازوی خوبی برای این پالایشگاه انجام وظیفه کردند و ما از آنها و بخش خصوصی که نهایت تلاش خود را کردند، تشکر میکنیم.
وی در ادامه افزود: اهمیت این پایانه برای شرکت ملی گاز ایران خیلی بالاست و ضرورت احداث ساختمان جدید و توسعه اسکله آن نیز دو چندان بود که امروز شاهد آغاز خوبی در این زمینه هستیم.
به گفته نجفی، ابنيه جديد پايانه صادراتي شركت پالايش گاز فجرجم در بندر سيراف كه كاربري اداري، خواهد داشت، با مساحتي نزديك به 4 هزار متر مربع به بهرهبرداري رسيده است.
گفتنی است بندر سیراف نزدیکترین بندر در حاشیه خلیج فارس به شرکت پالایش گاز فجرجم بهعنوان مهمترین پالایشگاه گازی کشور است.